הפוך לדף בית     הוסף למועדפים

פעילות גופנית ותזונה שומרות על בריאותנו בגיל מבוגר

ועדת ספורט (17/07/2019 11:00)
חשיבות פעילות גופנית וצריכת חלבון

מתוך מאמר של אלעד שביט - דיאטן קליני ומרצה במכללת וינגייט:

 

"האם השרירים שלנו מזדקנים"? התשובה היא כן אבל הגוף שלנו הוא מכונה שניתן לתחזק אותה על בסיס יומי ע"י תזונה ופעילות גופנית וכך לשפר את איכות החיים גם בגיל השלישי, שכן עם העלייה בגיל מתרחשת איבוד מסת השריר וכוח השריר ( סרקופניה), דבר העלול לפגע באיכות חיינו מבחינה תפקודית ותנועתית
הטיפול הטוב ביותר הוא תזונה ופעילות גופנית.
מבחינה תזונתית צריכת חלבון בגיל מבוגר של 1-1.2 גר'/קג תסייע לשמור על אספקת חלבון נאותה על מנת לשמור על בריאות השרירים שלנו ולמתן את הירידה במסת השריר.
לצד זאת יש לשלב פעילות גופנית הכוללת אימוני סבולת המסייעים לבריאות הלבבית, מגדילים את מספר הקפילרות (נימי הדם) דבר המאפשר שטף חמצן טוב יותר למיטוכונדריה ואספקת חמצן טובה יותר וזאת במקביל לאימוני התנגדות המסייעים לשמור על תפקוד השרירים, כוח השרירים ולשפר יכולת תנועה .
בנוסף הפעילות הגופנית מפחיתה תהליכי דלקת ומשפרת את הרגישות לאינסולין.
לכן היעזרו באנשי מקצוע (רופאים, תזונאים, מאמנים) דאגו לתזונה נכונה ומותאמת למצבכם והקפידו על פעילות גופנית (כוח וסבולת) כשגרה בכל גיל אך גם בגיל השלישי.


התמונה הרצ"ב לקוחה מתוך המאמר הר"מ ומסבירה את יתרונות התזונה והפעילות הגופנית

Martone, Anna Maria, et al. "Exercise and protein intake: a synergistic approach against sarcopenia." BioMed research international 2017 (2017

 

לא נמצא סקר ועדת ספורט
, טל: 04-9893252, פקס: 04-9894802, דוא"ל: [email protected]
מועצה אזורית מגידו | צרו קשר

הוקם ע"י MeyData - אתרים קהילתיים עיצוב מיכל שטינמץ